Csoportos gerinctorna

Az emberiség fennállása, vagyis két lábon járásunk óta van tudomásunk gerincbetegségekről. Gyakoriságuk az utóbbi években jelentősen megnőtt, népbetegséggé vált. 
A gerincfájdalom többnyire nem elkerülhetetlen sorscsapás, hanem sok esetben helytelen tartás, mozgásszegény életmód következménye. Kétségtelen, hogy gyakran örökölt tényezők, fizikai túlterhelés is nagy szerepet játszik a gerincbetegségek kialakulásában, de az is kétségtelen, hogy megfelelő életmóddal mindenki sokat tehet a gerincpanaszok megelőzése érdekében, különösen azok, akiknél ilyen hajlamosító tényező áll fenn. Sokkal könnyebb megelőzni a bajt, mint meggyógyítani! 

Kinek ajánlott?
A csoportos gerinctornát bárki igénybe veheti, akinek nincs kimutatott gerincsérve vagy akut lumbágója, viszont vannak visszatérő derék, hát vagy nyaki gerinc panaszai. Akiknél még nem jelentkezik tünet, viszont sokat ülnek; a rendszeres gerinctornával megelőzhető a fájdalmak kialakulása.

Mi a torna célja?
A gerinctorna célja a helyes testtartás megtanítása, izomerősítés, a beszűkült gerincmozgások oldása, a feszes izomzat lazítása. A torna hatására a tartórendszer struktúrája és funkciója javul, ami a hát- és deréktáji fájdalmak csökkenését eredményezheti, valamint csontritkulás, szív- és érrendszeri betegségek megelőzésére is alkalmazható. A mindennapos stressz oldására is kiváló.

A csoportóra felépítése:
• álló helyzetben végzett gyakorlatok: lendületes és dinamikus bemelegítés
• a gerinc függőleges terhelését biztosító gyakorlatok
• lokális csontanyagcserét befolyásoló gyakorlatok: fokozatos, majd intenzív has-, hát- és csípő körüli izmok erősítése, izomerősítő és nyújtó gyakorlatok
• tartásjavítás, a helyes testtartás megéreztetését és kialakítását célzó gyakorlatok a csigolyák egyenletes fiziológiás terhelése miatt szükségesek. A gerinc számára kedvező életmód gyakorlati elsajátítása, ezt tanító mozdulatsorok megtanítása.
• mozgáskoordinációs- egyensúlyérzék fejlesztését célzó gyakorlatok
• esztétikus mozgást kialakító gyakorlatok sorozata
• enyhe cardiális tréning
• izomnyújtás, a rugalmasság elérése érdekében
• relaxációs módszerek alkalmazása (post-izommetriás relaxáció, autogén tréning)

Manapság nem könnyű feladat a legnagyobb ellenfelet, a lustaságot és a rossz szokásokat legyőzni. A csoportos gerinctorna azonban nagymértékben hozzájárulhatnak a siker megvalósításához és a jó közérzet eléréséhez.

Molnár Mónika
gyógytornász


Munkatárs

  • Molnár Mónika

    Molnár Mónika

    gyógytornász

    Hétfő 17.30-18.30

    Bővebben

Csoportos gerinctorna árak
  • alkalom / fő 1.400 Ft